IEHHS Workshop "Interdisciplinary Perspectives on stigma, marginalization and disability in health care and public health"

Am 12.07.2024 fand am Institut für Ethik und Geschichte der Gesundheit
in der Gesellschaft / Institute for Ethics and History of Health
in Society (IEHHS) ein interdisziplinärer Workshop zu "Interdisciplinary Perspectives on stigma, marginalization and disability in health care and public health" statt.

Hierzu referierten
der Gastwissenschaftler Herr Prof. Daniel Goldberg (University of Colorado, USA) zu "Who Counts?
The Historical Persistence of ‘Deservingness’ in Public Health Policy in the West",
Frau Prof. Birgit Prodinger (Lehrstuhl für Medizinische Versorgung von Menschen mit
Behinderung und Teilhabebeschränkungen, Universität Augsburg) zu
"Juxtaposing the understanding of disability as a universal phenomenon with concepts prevailing in current health care practices"
sowie

Elisatbeth Langmann (IEHHS) zu "Reframing Ageing Well: An Intersectional Critiqueof Ageism and Ableism".

Nähere Inhalte zum Programm erhalten Sie im  Programmflyer